2n ESO


INICI DE CURS

Benvingudes i benvinguts de nou a la classe de música. 
MATERIAL PER A CLASSE:
- llibre de text Musicàlies 2 (ed. Bromera)
- flauta Honner o similar
- fulls quadriculats en una funda per prendre notes i afegir-hi partitures. Si ja teniu una llibreta de pentagrames, igualment la podeu aprofitar.



PERCENTATGES D'AVALUACIÓ

40% per als conceptes.........Saber
30% per als procediments....Saber Fer
30% per a l'actitud...............Saber Ser




ACTITUDS POSITIVES:
- Es valorarà l'ESFORÇ per intentar fer les coses el millor possible dins de les possibilitats de cada alumn@.
- És imprescindible guardar SILENCI i saber ESCOLTAR els demés.

1 NORMA PER A UNA MILLOR CONVIVÈNCIA

RESPECTE



TRACTA ELS ALTRES COM T'AGRADARIA QUE ET TRACTAREN A TU

_______________________________________________________________


ACTIVITATS TEMA 5


1. Què és el timbre?

2. De quins factors depèn el timbre?

4. Quins són els tres grups d'instruments que hi ha en una orquestra simfònica?

5. Com es poden fer sonar les cordes?

6. A quina subfamília pertanyen l'arpa, la guitarra i el clavecí?

7. Per què la flauta pertany a les fustes?

8. I el saxòfon? 

9. Quina diferència hi ha entre els instruments de percussió determinada i els de percussió indeterminada?

11. Quina diferència hi ha entre una agrupació simfònica i una de cambra?

12. Pots esmentar-ne dues de cada?

__________________________________________________________________________

ACTIVITATS TEMA6


5. Què és la muda de la veu?

6. Què és la tessitura?

7. Quines són les veus femenines i masculines més importants?

8. Què són els contratenors?

9. Què és l'òpera?

ACTIVITATS TEMA 4
(pàgina 63)

QUÈ HEM APRÈS?
1. Quins elements contribueixen a donar expressivitat a la música?


2. On s'escriuen les indicacions de moviment, dinàmica i caràcter? I els accents i les articulacions?

4. Amb quins signes s'indiquen els canvis d'intensitat?


5. Quina diferència hi ha entre els uns i els altres?

6. Ordena de més intensitat a menys: f, mf, ff, pp, mp, p


7. Què és el moviment o tempo? És la velocitat de la pulsació (rapidesa o lentitud)
8. Ordena de més ràpid a més lent:

9. Què hem de fer quan llegim a la partitura accel. ? I rit.?

10. Tradueix:



NADALES ESCOLA INFANTIL
Ací teniu algunes de les nadales que cantarem i hem cantat a l'escola infantil:

ESTA NIT ELS PASTORETS:
 flauta 1: 
MI FA SOL - MI SOL- MI SOL FA
FA SOL LA - FA LA - FA FA MI  (bis)

flauta 2:
DO RE MI - DO MI - DO MI RE
RE MI FA - RE FA - RE RE DO

 
Esta nit els pastorets
soparan amb els maseros,
que_han sabut que_en les matines
rostiran tots els borregos.

Esta nit els estajers
soparan amb els senyors,
menjaran uns pastissets,
panses, figues i torrons.
 
LA NIT DE NADAL:
 flauta 1: SOL SOL LA SOL MI - MI MI RE MI SOL FA -
LA LA - SI LA SOL - LA SOL FA -SOL FA MI

flauta 2: MI MI FA MI DO - DO DO RE DO MI RE -
FA FA- SOL FA MI - FA MI RE- MI RE DO

La nit de Nadal és nit d’alegria
El fill de Maria és nat al portal. ​(bis)

Perquè tinga son en esta nit santa
Sa mare li canta non­non la non­non.​ (bis)

No plores fillet que et vetla la mare
Adorm­te que el pare et fa un bressolet. ​(bis) 


Veniu si voleu besar ses galtetes
Veniu de puntetes i no el desperteu. ​(bis)

Non­non la non­non, perleta del pare,
Reiet de la mare, del cel i del món. ​(bis)




EL VINT-I-CINC DE DESEMBRE (tots-panderetes)
El vint-i-cinc de desembre, fum, fum, fum! (2)

Ha nascut un Jesuset, ros i blanquet, ros i blanquet

fill de la Verge Maria, n’és nat en una establia, fum, fum, fum! (2)

Allí dalt de la muntanya, fum, fum, fum! (2)

Si n’hi ha dos pastorets abrigadets, abrigadets,

amb la pell i la samarra, mengen ous i botifarra, fum, fum, fum! (2)



Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.
1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10.
Merry Christmas, everyone.
Let's sing it once again.
Hello, reindeer.
Hello, snowman.
Hello, Santa.
Happy holidays.
Happy holidays. ♫



We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.

Happy holidays to you,
your family, your friends.
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.

Let's clap.
We all do a little clapping.
We all do a little clapping.
We all do a little clapping.
Christmas is here.

Let's jump.
We all do a little jumping.
We all do a little jumping.
We all do a little jumping.
Christmas is here.

Let's stomp.
We all do a little stomping.
We all do a little stomping.
We all do a little stomping.
Christmas is here.

Shhh...let's whisper.
We all do a little whispering.
We all do a little whispering.
We all do a little whispering.
Christmas is here.

Big voices!
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas.
We wish you a Merry Christmas
and a Happy New Year.


____________________________________________________________________________________




FESTIVAL DE NADALES






TEMA 2 I 3
Podeu repassar els continguts dels temes 2 i 3 als següents enllaços:
LES NOTES
NOTES I FIGURES



TEMA 5
Vídeos il·lustratius d'alguns instruments com L'Arpa, L'orgue, el Fagot, l'oboè o Percussió Corporal